tisdag 24 februari 2015

Borrat många hål.



 Idag har jag format till två silvertrådar som jag ska ha till mitt smycke. Jag har sedan borrat hål i tråden och i bitarna som ska sitta fast på tråden.
Föst har jag lagt ut alla bitar och ritat av dem på ett papper så att jag ska komma ihåg hur jag tänkt. Den ena silvertråden ligger på alla bitarna och det är i den jag borrar hål för att sedan kunna nita fast järnbitarna. Den andra silvertråden kommer att hänga ovanför. Jag hann ju tyvärr inte klart idag men får fortsätta nästa vecka. 

På eftermiddagen hade vi redovisning av ett projekt som vi har hållit på med i fyra veckor. Temat var identitet, eftersom jag gillar att odla gjorde jag smycken med vitlökar på. De är mera tänkt som kökssmycken eftersom jag inte är någon stor bärare av halsband så får jag dekorera köket istället. Det var kul att se hur många fina och påhittiga smycken som alla i klassen gjort. (det stor y-et är bara en del i processen som inte blev så bra så det ska jag inte använda till nåt).
När jag kom hem var jag trött och orkade inte göra så mycket mer än att lägga ur potatisen att förgro i äggkartonger. Det är säkert alldeles för tidigt, jag har jämt för bråttom. 
Men det finns ju ny att köpa om det går åt pipan.
Kul att du tittade in.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar